Lipiec 23, 2019

DZIECIAKI SENSORAKI

od 1 lutego 2019 do końca czerwca dzięki dotacji Fundacji BGK w ramach projektu "Na dobry początek!" mogliśmy zorganizować darmowe zajęcia "DZIECIAKI SENSORAKI"
dla grupy 27 dzieci. 

Do projektu przystąpiliśmy z partnerami łącząc swoje profesjonalne siły i osobowościowe moce, aby zajęcia przeprowadzone były na jak najwyższym poziomie. W projekcie czynny udział wzięli Stowarzyszenie "Budujemy Sukces", Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka "CREDKA", Akademia Sportu "Bonito", Akademia Rozwoju Oratio, Centrum Rozwoju, Gorczańska Zagroda, Fizjo-Spa,  dogoterapeutka p. Eliza wraz z labradorem Andzią.

Zapraszamy na kontynuowanie zajęć
w nowym roku szkolnym 2019/2020.

Zajęcia stworzone są po to, by całościowo wspierać rozwój naszych pociech, jednocześnie zapobiegając powstawaniu deficytów sensorycznych oraz wad postawy. 

Praca w grupie pozwala również na kształtowanie prawidłowych interakcji społecznych, poszanowania wobec siebie, ale też dawała możliwości rozwijania kreatywności i  wyrażenia własnego "ja".  Dzieci na każdych zajęciach stymulowane były wielozmysłowo.

Zajęcia skierowane są do dzieci:
- z grupy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej (ciąża wysokiego ryzyka, nieprawidłowości okołoporodowe, cesarskie cięcie, wcześniactwo, nieprawidłowości w napięciu mięśniowym)
- ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
-z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego,
-z ryzykiem wad postawy

Grupa składa się maksymalnie z 6 osób.

Na zajęciach:
- stymulujemy 7 zmysłów ( układ dotykowy, układ przedsionkowy, czucie głębokie, układ wzrokowy, układ słuchowy, układ smakowy, układ węchowy)
- modyfikujemy je do możliwości i potrzeb poszczególnej grupy
- opierają się na zabawach i aktywnościach doskonalących dużą i małą motorykę.

Zajęcia przynoszą przede wszystkim radość, poczucie sprawstwa oraz poczucie sukcesu!!!

Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem metody lub jej elementów:
- integracji sensorycznej
- terapii ręki
- psychomotoryki
- ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- pedagogiki zabawy met. Klanzy
- arteterapii
- terapii psychologicznej, pedagogicznej
- choreoterapii
- fizjoterapii i terapii wad postawy

Zajęcia wzbogacone są o dogoterapię, hipoterapię i hydroterapię.

DOGOTERAPIA

Bezpośredni kontakt z psem rozwija sferę emocjonalną. Początkowe spotkania z psem to spontaniczna, radosna zabawa (ukierunkowana przez prowadzącego), gdzie dzieci przyzwyczajają się do kontaktu z psem, głaszczą go, wydają polecenia. Z czasem zajęcia nabierają charakteru edukacji z psem, gdzie w formie zabawy rozwijamy uczestników poznawczo. Dziecko zdecydowanie łatwiej i chętniej zapamiętuje treści, których bohaterem jest jego nowy przyjaciel – pies.

HIPOTERAPIA

Celem terapii jest nawiązanie kontaktu pacjenta ze zwierzęciem, z otaczającym środowiskiem, wreszcie z innymi ludźmi, jej istotą jest kontakt pacjenta z koniem, stworzenie sytuacji terapeutycznej, a nie samo dosiadanie konia. Hipoterapii towarzyszy wiele bodźców zewnętrznych, które pobudzają wszystkie zmysły; miękkość sierści, parskanie, stukot kopyt, zapach… Kontakt z koniem ma również wpływ na sferę psychiczną; uczy empatii i opiekuńczości, ale i stanowczości.

HYDROTERAPIA ZAJĘCIA NA BASENIE

Środowisko wodne poprawia ogólną wydolność organizmu, przez co dzieci mniej chorują. Stymuluje się ogólna motoryka - bo w wodzie inaczej pracują mięśnie. Następuje 'pełna' kontrola reakcji posturalnych którą wymusza ciało pływające w wodzie (inne środowisko, inne doznania dla mózgu). Dziecko nieświadomie musi się lepiej 'zorganizować'. Wyzwalają się odruchy, kształtuje się równowaga i koordynacja.